FAQ

Banner_Overview.jpg

Veelgestelde vragen

Waar kan ik best parkeren?


De bezoekersparking van Alden Biesen bevindt zich tegenover de waterburcht, op de kruising van de Roelants du Vivierlaan en de Kasteelstraat. Voor GPS locatie geeft u best het volgende adres in: Roelants du Vivierlaan, 3740 Bilzen




Zijn er elektrische laadpalen aanwezig?


Rijdt u met een elektrische wagen, dan kan u op de bezoekersparking gebruik maken van vier publieke laadpalen. Gelieve uw wagen niet nodeloos op deze parkeerplaats te zetten indien opladen niet nodig is.




Mag ik met een camper overnachten op de parking?


Het is voor 1 nacht toegestaan om met een camper gratis op de bezoekersparking te staan. Er zijn echter geen voorzieningen voor water, elektriciteit of sanitair op onze parking. Voor meerdere nachten dient u uit te wijken naar het centrum van Bilzen. Daar is een motorhomeparking gelegen aan de Lanakerdij. Meer info vind je hier.




Toegankelijkheid


De paden binnen het domein zijn recentelijk toegankelijk gemaakt voor rolstoelgebruikers en andersvaliden. Op enkele uitzonderingen na zijn de meeste zalen op het domein, in de waterburcht en de kerk reeds toegankelijk, evenals het vlonderpad tussen de boomgaarden.




Zijn honden toegelaten op het domein?


Buiten op het domein mag je hond je aan de leiband vergezellen, behalve in de Franse tuinen, de kerk en het kasteel. Assistentiehonden zijn uiteraard overal welkom. Wij verzoeken je wel om de netheid van het domein te respecteren. Bij evenementen georganiseerd door andere organisaties wijzigen deze richtlijnen soms. Als je hier vragen over hebt, wend je dan tot de organisatoren van de evenementen.




Fotoreportages en opnames


Op het domein van Alden Biesen mag je foto’s nemen voor privégebruik. Communie-, lentefeest- en trouwfoto’s die niet voor commerciële doeleinden bestemd zijn, kunnen dus zonder voorafgaandelijke toestemming. Op het domein zelf en in de tuinen kan dit gratis. Het is niet mogelijk om foto's binnen in het kasteel te nemen. Voor sommige evenementen betaal je toegang om de site te betreden en/of zijn bepaalde delen van het domein niet toegankelijk. Daarom check je het best vooraf op de website of er een evenement is. Voor commerciële fotoreportages, evenals het gebruik van drones moet je steeds vooraf toestemming vragen via congrescentrumaldenbiesen@vlaanderen.be of via +32 89 51 93 93




Waar kan ik informatie vinden over evenementen?


De publiekstoegankelijke evenementen zijn handig terug te vinden op de kalender pagina.




Kan ik zelf een evenement organiseren op Alden Biesen


Jaarlijks vinden er een 500-tal evenementen plaats op Alden Biesen, gaande van kleine vergaderingen tot grote festivals. Wil je met je bedrijf of vereniging iets organiseren op Alden Biesen, neem dan vrijblijvend contact op met de congresmedewerkers. Deze kan je best bereiken via het aanvraagformulier of via email op congrescentrum.ab@vlaanderen.be




Gebruik van drones boven het domein van Alden Biesen (inclusief boomgaarden)


Het is voor particulieren niet toegestaan om met drones boven Alden Biesen te vliegen. Een uitzondering kan worden gemaakt voor officiële doeleinden. Hiervoor moet echter wel vooraf een schriftelijke aanvraag op officiëel briefhoofd van de opdrachtgever ingeleverd worden. Enkel na uitdrukkelijke goedkeuring van de directie van Alden Biesen kunnen dan opnames gemaakt worden. Gelieve u hiervoor te wenden naar: Patrick Cornelissen Landcommanderij Alden Biesen Kasteelstraat 6, 3740 Bilzen




Kan ik op of rond Alden Biesen iets eten/drinken?


Er zijn verschillende horecagelegenheden die op of naast het domein liggen. Klik hier voor meer info.




Op welke manier beschermt Alden Biesen mijn gegevens?


De Landcommanderij Alden Biesen verwerkt uw persoonsgegevens in het kader van het algemeen belang voor het verstrekken van onze diensten. Wil je niet dat we jouw gegevens verwerken, wil je weten welke persoonsgegevens we verwerken of wil je jouw persoonsgegevens verbeteren of laten verwijderen, dan kan je mailen naar onze verantwoordelijke voor gegevensverwerking. Meer informatie hierover kan je vinden in ons GDPR beleid, onderaan de pagina.




Moet ik betalen voor toegang tot het domein?


Toegang tot het domein, het Engels park en de Franse tuin is gratis. Voor sommige evenementen betaal je toegang om de site te betreden of zijn bepaalde delen van het domein niet toegankelijk. Je kan best vooraf de website bekijken om te zien of er een evenement is. Het kasteel is enkel te bezoeken met een rondleiding of tijdens een tentoonstelling.




Kan ik picknicken op of rond Alden Biesen?


Je kan zelf een picknick meenemen en een gezellig plekje kiezen op ons imposant domein om een hapje te eten of drinken. Je kan ook een picknickmand vol streekproducten laten maken door ons team. Daarvoor kan je ons toeristisch onthaalcentrum contacteren via +32 (0) 89 39 96 10




Do you have an English FAQ?


Yes, you can find our English FAQ beneath the Dutch version on this page.




Kan ik trouwen op Alden Biesen?


Zowel een kerkelijk als burgerlijk huwelijk is mogelijk op Alden Biesen. Voor het burgerlijk huwelijk kan je de stad Bilzen contacteren. Voor een kerkelijk huwelijk kan je best de deken contacteren.




Moet ik mijn bezoek reserveren?


Het is niet nodig om je bezoek aan Alden Biesen te reserveren. Je hebt vrije toegang tot ons domein, ook de Franse tuin en het Engels park. Indien er zich evenementen afspelen op ons domein, kan reservatie wel vereist zijn. Meer informatie over de evenementen op ons domein kan je vinden in onze kalender.





Frequently asked questions

Do I have to pay for CAP’s services?


No. Our services are free of charge. You do not have to pay an advisor, interpreter, community leader or any other person affiliated with CAP to access our services.




Which nationalities are represented by CAP?


CAP’s services are open to asylum seekers and refugees of all nationalities.




Do I need to speak Thai or English to communicate with CAP?


No. The CAP staff operates with the help of interpreters of many different languages including Vietnamese, Hmong, Ede, Jarai, Khmer, Arabic, Urdu, Hindi, Punjab, French, and Farsi, to mention but a few. If you need an interpreter to speak to our staff, please state your language at the start of the call. When an interpreter who speaks your language is available, we will call you back. CAP’s interpreters are bound by the principle of confidentiality.




Do I have to communicate to CAP through my community leader?


CAP is not linked to any individual refugee community leaders. Please feel free to contact CAP directly. You never have to go through a community leader to speak with us.




How can I get help?


If you need assistance, please contact us by telephone or email to register as a client, and make an appointment. CAP only meets with clients by appointment, and does not operate a walk-in service. Our Telephone: (+66) 021-160-405, (+66) 021-160-406 or (+66) 086-398-1016. Email: info@capthailand.org. If you need an interpreter to speak to our staff, please state your language at the start of the call. If an interpreter is available, we can speak to you directly. If an interpreter is not available, we shall call you back as soon as possible.